Živimo i radimo u skladu s prirodom!

Mudra izreka kaže da Zemlju nismo naslijedili od predaka, već da smo je posudili od svojih potomaka. U dm-u se slažemo s ovom izrekom i zato svoj doprinos očuvanju okoliša dajemo svaki dan, tako što svoje poslovne procese činimo održivijima kontinuiranom štednjom prirodnih resursa, pomnim odabirom materijala i sirovina, odgovornim gospodarenjem otpadom te nudeći kupcima osviještene i održive proizvode. Prodavaonice dm-a svakodnevno posjećuje više od 86.000 kupaca te smatramo kako dm ima odgovornost biti uzor i poticati kupce na odgovorno ponašanje, donošenje dobrih odluka i usvajanje zdravih navika. Evo što smo sve učinili do sada i kako zajedno možemo biti još bolji!


 

dm nudi alternativu jednokratnim plastičnim vrećicama 

dm je jedan od najvećih europskih maloprodajnih lanaca i vodeća drogerija na europskom i hrvatskom tržištu. Jedno od temeljnih načela našeg poslovanja je da kao zajednica uzorno djelujemo u svojem okruženju te je naša dužnost pozitivno utjecati na smanjenje količine jednokratnih plastičnih vrećica odbačenih u okoliš. Zato smo još 2011. iz naše ponude izbacili jednokratne plastične vrećice tanje od 50 mikrona. Kupci u dm-u trenutno mogu kupiti višekratne vrećice i trajne torbe koje imaju certifikat „Plavi anđeo“ (Blauer Engel): papirnate vrećice izrađene od minimalno 85 posto smeđeg recikliranog papira te trajne (male i velike) PET torbe izrađene od recikliranih PET boca. Uz to, alternativa jednokratnim plastičnim vrećicama u dm-u su i višekratne poliesterske vrećice te trajne bio torbe (male i velike) izrađene od bojanog bio pamuka koje imaju certifikate GOTS i „fair trade“, a koje kupci u dm-u mogu besplatno zamijeniti novom u slučaju dotrajalosti. Osim toga, za ambalaže proizvoda dm marki, poput boca ili tuba, u što većem udjelu koristimo recikliranu plastiku.  

Da bismo mijenjali svijet, prvo moramo promijeniti sebe!  

O kojoj god da se pozitivnoj promjeni radi, uvijek je dobro početi od sebe. Zato u dm-u pridajemo veliku pažnju recikliranju, pa smo tako za djelatnike u Upravno-distributivnom centru osigurali lokacije na kojima mogu razdvajati otpad na papir, staklo, plastiku, metal i baterije te ih kontinuirano educiramo o ispravnom načinu odlaganja otpada kako bi se on mogao reciklirati. Jedno od područja u koje puno ulažemo jest i implementacija rješenja koja koriste energiju iz obnovljivih izvora, kako bismo uštedjeli prirodne resurse. Zato smo još 2014. na krov Upravno-distributivnog centra ugradili fotonaponsku sunčanu elektranu, a 2017. smo izgradili novi skladišno-logistički centar koji ima najviši energetski razred A. Pored toga, do 2021., u sklopu projekta vrijednog više od 14 milijuna kuna koji je sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj, zamijenit ćemo postojeća tehnološka rješenja u Upravno-distributivnom centru poput kotlovnice i sustava rasvjete i implementirati nove, održivije tehnologije te tako smanjiti potrošnju energije, povećati udio korištenja obnovljivih izvora energije i smanjiti emisije CO2.

Osviješteni izbor za naše kupce 

Osim neprekidnog ulaganja u što održivija poslovna rješenja i procese, izuzetno su nam važne želje i potrebe kupaca. Naši su kupci sve osvješteniji i traže prirodne, ekološke i organske proizvode kojima istovremeno doprinose vlastitom zdravlju i očuvanju prirode. Zato neprekidno ulažemo u razvoj vlastitih dm-ovih marki poput 100 posto prirodne kozmetike alverde koju certificiramo NaTrue oznakom, certifikatom koji dobivaju samo proizvodi koji udovoljavaju strogim ekološkim i etičkim smjernicama za prirodnu kozmetiku proizvedenu prema načelima održivog razvoja. Tu je i naša dm marka dmBio pri čijoj proizvodnji koristimo namirnice iz kontroliranoga biološkog uzgoja koje nisu podvrgnute genetskoj manipulaciji te ne koristimo konvencionalne pesticide ili umjetna gnojiva. U ponudi linije dmBio pronaći ćete proizvode proizvedene prema vrlo strogim smjernicama organizacije Demeter koje zahtijevaju znatno više od minimalnih standarda ekološke oznake EU-a i jamče najviše standarde biološko-dinamičke proizvodnje. Posvećujemo i osobitu pozornost tome da proizvodi dm marki ne sadrže mikroplastiku i sintetičke polimere koji su topivi u vodi. Tako više od 80 proizvoda robne marke Balea ne sadrže sintetske polimere, a certificirana prirodna kozmetika marke alverde Naturkosmetik ne sadrži niti mikroplastiku, niti sintetske polimere.

Održiva rješenja implementirana u dm-ove marke 

Ulaganje u razvoj dm-ovih marki prema principima održivog razvoja za nas je prioritet i zato ih kontinuirano prilagođavamo i unapređujemo. Ovo su samo neka od rješenja koje smo implementirali:

  • Profissimo višenamjenske spužve proizvedene su od 100 posto celuloze/viskoze i stoga su potpuno biološki razgradive
  • za proizvodnju ebelin drvene četkice za zube koristimo FSC® certificirano bukovo drvo iz odgovorno uzgajanih šuma, a karton ambalaže sastoji se od 90 posto recikliranog materijala
  • boca alverde gela za tuširanje bio-menta i bio-bergamot izrađena je od 100 posto recikliranog materijala (bez poklopca) i može se reciklirati
  • pakiranje alverde olovke za usne izrađeno je od minimalno 85 posto obnovljivih sirovina
  • Denkmit tablete za strojno pranje posuđa nature nose ekološku oznaku „Plavi anđeo“ (Blauer Engel)
  • dio od prometa svih prodanih proizvoda marke za mušku njegu SEINZ. odvaja se za projekt socijalne organizacije „Plastic Bank“, čiji je cilj smanjiti onečišćenje okoliša plastikom i suzbiti siromaštvo u zemljama u razvoju i zemljama u usponu. Nakon toga se otpad reciklira u takozvani Social Plastic® koji se može koristiti za proizvodnju novih proizvoda. Ambalaža SEINZ. kreme za tuširanje i šampona sastoje se od 94 posto recikliranog materijala, a sklopive ambalažne kutije od 100 posto recikliranog materijala.